Plačiąja prasme BMW varikliai yra ganėtinai patvarūs ir ilgaamžiai. Nepaisant to, kai kurie jų turi achilo kulną, į kurį laiku neatkreipus dėmesio, galima likti su didžiule remonto darbų sąskaita. Tai paskirstymo grandinės 4-ių cilindrų benzininiuose N42, N43, N45, N46, N20 ir N26 varikliuose, kurie buvo montuojami tarp 2001 ir 2015 metų 1er, 2er, 3er, 4er, 5er, X1, X3, X4 ir Z4 serijų modeliuose.
Pradėkime nuo anksčiausiai pasirodžiusių N42 variklio modelių 1er E8x ir 3er E46 serijų automobiliuose 2001-aisiais. Įsibėgėjus gamybai ir automobiliams peržengus keletą aptarnavimo intervalų išryškėjo inžinerinio projektavimo problema paskirstymo grandinės įtempėjuose. Po kurio laiko ekploatacijos ir dėvėjimosi prastėjo įtempėjo efektyvumas. Dažniausia šio defekto priežastis yra vartotojų klaida renkantis pigią arba netinkamos specifikacijos ir/ar klampumo variklio alyvą ar bandoma pratęsti variklio aptarnavimo intervalus juos atliekant rečiau. Išaugus vartotojų nusiskundimų bei atliekamų remonto darbų skaičiui atstovybėse, BMW patobulino paskirstymo grandinės įtempėjo dizainą prailginant detalės ilgį ir perkeliant tepimo kanalus bei sumažinant jų skersmenį.
Visgi, kai kuriais atvejais pakeitus grandinės įtempėją problemos neišsispręsdavo. Anuomet BMW gamintos grandinės buvo itin siauros ir iš plono metalo. Ilgainiui metalas dėl aukštos temperatūros ištempdavo paskirstymo grandinės ilgį. Retsykiais dėl išsitampymo paskirstymo grandinė peršokdavo dantračio krumplį taip išbalansuodama išmetimo paskirstymo veleno degimo kampą. Dėl šios priežasties variklio blokas identifikuoja paskirstymo veleno daviklio klaidą, nes daviklis neteisingai nuskaito pasislinkusią žymą ant plokštelės esančios paskirstymo velenėlio gale. Ištempta paskirstymo grandinė gali paskatinti viršutinio paskirstymo grandinės šliaužiko susidėvėjimą arba jis gali lūžti. Nuolaužos kitais atvejais gali toliau sulaužyti apatinį grandinės šliaužiką. Visos nuolaužos patekusios į variklio karterį gali būti įsiurbtos per alyvos siurblį į tepimo kanalus, taip juos užkimšdamos arba apribodamos variklio tepimą, o tai sumažina tepalo slėgį variklyje.
Pakeisti šias dalis reikalingi specialūs BMW įrankiai, kurie yra pritaikyti išskirtinai konkretiems variklių modeliams. Be to, kokybiškai atlikti remonto darbus vien įrankių nepakanka, mechanikas privalo turėti patirties ir žinių kaip elgtis su specialiais įrankiais bei išmanyti gamintojo rekomenduojamą remonto procedūrą. Todėl šiuos remonto darbus derėtų patikėti BMW specialistų dirbtuvėms.
Vėlesni N43, N45, N46 , N20 ir N26 benzininiai varikliai nuo 2007-ųjų labiau kentėjo nuo išsitampusios paskirstymo grandinės. Jos pažeisadvo šliaužikus ir jų nuolaužomis užsikimšus tepimo kanalams variklyje sukeldavo tepimo nepakankamumą ir alyvos slėgio trūkumą. Alyvos slėgio trūkumas gali pribaigti variklį arba priversti vakuumo siurblį užstrigti, kuris sukuria vakuumą stabdžių stiprintuvui ir todėl susilpnėtų stabdžių efektyvumas.
Paskirstymo grandinės trūkimo atveju variklio apgadinimo žala yra itin didelė – sulankstomi vožtuvai, pažeidžiami paskirstymo velenėliai ir daug kitų variklio komponentų. Nustatyti ir vėliau pašalinti variklio pažeidimus kainuoja daug darbo valandų. Ne retu atveju variklio tiesiog neapsimoka remontuoti dėl neadekvačių išlaidų darbams ir dalims.
BMW modeliams su vėlesniais N45, N46 varikliais buvo išleista gamintojo serviso kampanija kviečianti vartotojus atlikti remonto darbus oficialiose atstovybėse už dyką automobilio garantinio laikotarpio metu ir dalinai padengiant išlaidas, jei automobilis turėdavo pratęstą garantijos draudimą bei, kai kuriais išskirtiniais atvejais, po garantinio aptarnavimo laikotarpio pabaigos. Vėliau, pasibaigus serviso kampanijai, BMW gamintojas automobilių remonto rinkai pasiūlė specialų Value Line paskirstymo grandinės pakeitimo dalių komplektą su visomis reikalingomis detalėmis, fiksavimo elementais ir specialiu įrankiu už žemesnę kainą nei perkant visus komponentus atskirai, taip iš dalies pripažįstant inžinerinį defektą. Šie komplektai nesiūlomi anksčiausiai pasirodžiusiems N42, N43 bei naujaujos kartos N20, N26 varikliams.
Kokybiškai atliekant paskirstymo grandinės ir įtempėjo bei šliaužikų pakeitimo darbus, labai svarbu atkreiptį dėmesį į visą gamintojo nurodomų reikalingų dalių sąrašą ir procedūras, kadangi tai įtakoja BMW koncerno teikiamą garantiją. O jei darbai atliekami ne originalaus gamintojo dalimis – labiau nei patartina vadovautis gamintojo nurodymais keisti visus reikalingus komponentus. Daugelis fiksavimo komponentų, kaip varžtai yra vienkartinio naudojimo, išsitampantys veržiant. Nauji sandarinimo žiedai bei tarpinės užtikrins variklio sandarumą bei alyvos neprasisunkimą ateityje. Dėl mikroplastiko dalelių užterštumo variklyje būtina pasikeisti variklio alyvą ir filtrą. Šie varikliai reikalauja kruopščios periodinės priežiūros ir profilaktinės patikros, tinkamos specifikacijos ir klampumo alyvos, laiku atliekamo aptarnavimo.