BMW 5 serija: BMW E28

BMW E28. 5 serija

Gamybos metai: 1981–1988 m.

BMW E28 modelis, pakeitęs 5 serijos BMW E12, atnešė reikšmingų technologinių pasiekimų ir dizaino patobulinimų. Automobiliai pasižymėjo švaresniu, tikslesniu ir aerodinamiškesniu dizainu, tačiau išlaikė išskirtinę priekinę dalį su dvigubais žibintais ir radiatoriaus grotelėmis.

5 serijos BMW E28 modeliuose buvo įdiegtos tokios naujovės kaip antipraslydimo sistema, oro pagalvės, elektroninė variklio kontrolė, išmetamųjų dujų katalizatoriai ir borto kompiuteris. Be to, beveik visuose varikliuose buvo įmontuotas kolektorinis įpurškimas.

1983 m. pasirodė išskirtinis BMW 524td modelis. Šis modelis buvo ne tik pirmasis dezeliu varomas BMW modelis, tačiau ir tuo metu greičiausias pasaulyje dyzelinis sedanas, kurio galia siekė 85 kW.

Po dvejų metų seriją papildė kultinis BMW M5 su 3.5 litro darbinio tūrio 6 cilindrų varikliu, išvystančiu 210 kW. BMW M535i su 160 kW galios 6 cilindrų varikliu ir išraiškinga išvaizda nuo 1974 m. priklausė BMW E28 M variantams.

5 serijos BMW antros kartos E28 automobilių gamyba tęsėsi iki 1987 m. pabaigos. Per šį laikotrapį iš gamyklos išvažiavo daugiau kaip 722 000 automobilių.

Bazinės modifikacijos:

BMW 518

Metai1981–1984
Variklis1.8 l; 4 cilindrai
Galia66 kW, esant 5,500 rpm

BMW 518 E28 modifikacija buvo išskirtinai prieinama tik tam tikrose Europos rinkose, kuriose atitiko vietos mokesčių taisykles. Šis automobilis buvo pradinio lygio modelis su keturių cilindrų varikliu ir karbiuratoriumi.

Gamykliniai variklio su mechanine pavarų dėže rodikliai buvo tokie: maksimalus greitis – 164 km/h, o pagreitis nuo 0 iki 100 km/h pasiekiamas per 14 sekundžių.

Kaip ir daugelis aštuntojo dešimtmečio automobilių, BMW 518 E28 modelis ilgainiui susidūrė su tokiomis problemomis kaip rūdys, elektros problemos, interjero ir mechaninių komponentų nusidėvėjimas.

BMW 518i

Metai1981–1987
Variklis1.8 l; 4 cilindrai
Galia77 kW, esant 5,800 rpm

Japonijoje ir kai kuriose Europos šalyse BMW 518i E28 buvo bazinis modelis, turintis keturių cilindrų variklį su degalų įpurškimu. Vokietijoje pristatytas po 1984 m. atnaujinimo, BMW 518i E28 pakeitė karbiuratorinį 518 modelį.

Gamykliniai automobilių su mechanine pavarų dėže eksploatacinių charakteristikų duomenys nurodo, jog maksimalus BMW 518i E28 greitis – 175 km/h, o 100 km/h greitį šis modelis pasiekia per 12,6 sekundės. 

BMW 520i

Metai1981–1988
Variklis2.0 l; 6 cilindrai
Galia92 kW, esant 5,800 / 6,000 rpm

BMW 520i E28 buvo laikomas vidutinės klasės modeliu, jame buvo montuojamas mažiausias galimas šešių cilindrų variklis.

Gamykliniai automobilių su mechanine pavarų dėže eksploatacinių charakteristikų duomenys buvo tokie: maksimalus greitis – 190 km/h (118 mylių per valandą), o 100 km/h greitis pasiekiamas per 11,4 sekundės.

BMW 525e (BMW 528e)

Metai1982–1987
Variklis2.7 l; 6 cilindrai
Galia88 kW / 95 kW, esant 4,250 rpm

BMW 525e E28 (Šiaurės Amerikoje ir Japonijoje žinomas kaip BMW 528e E28) turi 2,7 l 6 cilindrų M20 benzininį variklį, optimizuotą degalų naudojimo efektyvumui ir sukimo momentui, esant mažam variklio sūkių dažniui.

Ženklas e reiškė ekonomiškumą, pabrėžiant degalų naudojimo efektyvumą, o ne tradicines didelio sūkių dažnio charakteristikas. 

Automobilių su mechanine pavarų dėže, bet be katalizatoriaus maksimalus greitis buvo 190 km/h, o 100 km/h greitis per 10,7 sekundės. Kita vertus, modeliai turintys katalizatorius gali pasiekti iki 188 km/h greitį.

BMW 525i

Metai1981–1987
Variklis2.5 l; 6 cilindrai
Galia110 kW, esant 5,500 rpm

BMW 525i E28, tik Europoje parduodamas vidutinės klasės modelis, turėjo 2,5 l 6 cilindrų variklį.

Gamykliniai automobilių su mechanine pavarų dėže eksploatacinių charakteristikų rodikliai nurodė, kad maksimalus BMW 525i E28 modelio greitis buvo 201 km/h, o iki 100 km/h automobilis įsibėgėdavo per 9,8 sekundės.

BMW 528i

Metai1982–1987
Variklis2.8 l; 6 cilindrai
Galia135 kW, esant 5,800 rpm

Iš pradžių 6 cilindrų BMW 528i E28 buvo aukščiausios specifikacijos modelis, tačiau pasirodžius 533i ir 535i, jis tapo vidutinės klasės modeliu.

Gamykliniai automobilių su mechanine pavarų dėže eksploatacinių charakteristikų duomenys numatė, kad didžiausias galimas BMW 528i E28 modelio greitis buvo 215 km/h, o nuo 0 iki 100 km/h automobilis įsibėgėja per 8,4 sekundės.

BMW 533i

Metai1982–1984
Variklis3.2 l; 6 cilindrai
Galia135 kW, esant 6,000 rpm

Į našumą orientuota versija. Išskirtinai Japonijoje ir Šiaurės Amerikoje gaminama 6 cilindrų BMW 533i E28 1983–1984 m. pasižymėjo didžiausiu našumu.

Šis modelis garsėja vairavimo dinamika, sėkmingai derinančia komfortą ir sportišką valdymą. BMW 533i E28 gali pasiekti maždaug 200 km/h maksimalų greitį, demonstruodamas savo galimybes kelyje. Visgi, konkretus greitis gali skirtis priklausomai nuo modelio metų ir kitų specifikacijų.

BMW 535i/is

Metai1985–1988
Variklis3.4 l; 6 cilindrai
Galia136 kW, esant 5,400 rpm / 160 kW, esant 5,500 rpm

1984 m. pristatytas modelis 535i pakeitė 533i. Jame naudota ta pati 6 cilindrų pavara kaip ir M535i.

JAV taip pat pasirodė 535is modelis su sportinėmis sėdynėmis ir spoileriais. Našumo rodikliai skyrėsi priklausomai nuo katalizatoriaus buvimo: automobiliai su katalizatoriumi išvystydavo maksimalų 212 km/h, o be – 225 km/h greitį. Nuo 0 iki 100 km/h šis modelis įsibėgėdavo per 7,2 sekundės.

Didelio našumo:

BMW M535i

Metai1985–1988
Variklis3.5 l; 6 cilindrai; M Sport patobulinimai
Galia160 kW, esant 5,500 rpm / 136 kW, esant 5,400 rpm

Sportiškiausias modelis. Įprastai gaminamų modelių sąrašo viršūnėje esančiame M535i buvo panaudota 535i transmisija, M-Technic pakaba, išskirtiniai ratlankiai ir unikalūs kėbulo skydai.

Gamykliniai automobilių su mechanine pavarų dėže eksploatacinių charakteristikų rodikliai nurodė, kad maksimalus greitis buvo 230 km/h, o 100 km/h greitis pasiekiamas per 7,2 sekundės.

BMW M5

Metai1985–1988
Variklis3.5 l; 6 cilindrai; M Sport patobulinimai
Galia210 kW, esant 6500 rpm  / 191 kW, esant 6500 rpm

E28 kartoje pasirodė pirmasis BMW M5 modelis. Nors M535i pasiekė puikius pardavimus, BMW Motorsporto skyrius sukūrė dar galingesnį automobilį. Keista, bet jis nepasižymėjo agresyviais aerodinaminiais komplektais, kaip M535i. 

Vis dėlto, po subtilia išore jis slėpė grėsmingą 24 vožtuvų 3,5 l darbinio tūrio šešių cilindrų variklį, gautą iš galingo M1 superautomobilio. Šis galingas automobilis galėjo pasiekti 245 km/val. greitį ir nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėti vos per 6,5 sekundės, šiek tiek greičiau nei M635CSi, nes buvo maždaug 50 kg lengvesnis.

Kadangi M535i pavadinimas jau buvo naudojamas, BMW pasirinko paprastą M5 pavadinimą. Tai paaiškina, kodėl M635CSi ir M5, nepaisant to paties variklio, turėjo skirtingus pavadinimus.

Dyzeliniai modeliai:

BMW 524td

Metai1983–1988
Variklis2.4 l; 6 cilindrai
Galia85 kW, esant 4,800 rpm

BMW dyzelinių automobilių gamybos pradžia – BMW 524td E28, pradėtas gaminti 1982 m. pabaigoje, kai buvo surinkta 100 priešserijinių automobilių.

Gamykliniai mechaninės pavarų dėžės variantų eksploatacinių savybių duomenys rodė, kad maksimalus BMW 524td E28 greitis yra 180 km/h, o 100 km/h pasiekiamas per 12,9 sekundės.

td žymėjimas reiškia dyzelinį variklį su turbokompresoriumi. Šia variklio konfigūracija siekta užtikrinti galios ir degalų naudojimo efektyvumo pusiausvyrą, suteikiant vairuotojams išskirtinę vairavimo patirtį.

BMW 524d

Metai1985–1987
Variklis2.4 l; 6 cilindrai
Galia63 kW, esant 4,600 rpm

1986 m. Ženevos automobilių parodoje, praėjus keleriems metams po galingesnio BMW 524td modelio pasirodymo, debiutavo BMW 524d modelis su atmosferiniu varikliu. Šį modelis buvo prieinamas tik tam tikrose rinkose.

BMW 524d E28 pasižymi išskirtiniu našumo ir efektyvumo deriniu. Po variklio gaubtu turintis dyzelinį variklį, 524d modelis buvo sukurtas taip, kad užtikrintų didelį žemos eigos sukimo momentą ir geresnį degalų naudojimo efektyvumą, kuris tenkintų vairuotojus, ieškančius pusiausvyros tarp galios ir ekonomiškumo.

BMW E28 Alpina (1981-1987 m.)

Nuo 1981 m. Alpina sukūrė penkis E28 BMW 5 serijos modelio variantus. Trys pagrindiniai variantai buvo B7 Turbo, B9 3.5 ir B10 3.5. Kiekvienas iš šių automobilių turėjo unikalų variklį, o B7 ir B9 buvo patobulinti įpusėjus eksploatacijos laikui.

Šie atnaujinti automobiliai vadinami B7 Turbo/1 ir B9 3.5/1. Alpina E28 modelių gamyba baigėsi 1987 m., o jų vietą užėmė naujos kartos Alpina E34.

Ankstesnis straipsnis
BMW 5 serija: BMW E12
Kitas straipsnis
BMW 5 serija: BMW E34