Gamybos metai: nuo 2023 m.
2023 metais pristatytos naujausios BMW 5 serijos aštuntosios kartos automobiliai yra kaip niekada dinamiški ir siūlo daugybę skaitmeninių naujovių. Oficialiai aštuntoji karta paskelbta 2023 m. gegužės 24 d., o pardavimai prasidėjo 2023 m. spalį. Jai atstovauja BMW G60 (sedano modelis) ir BMW G61 (universalo arba Touring modelis).
Aštuntoji BMW karta yra itin nauja, todėl dar nėra daug tikslių duomenų apie modelius, kurie pasirodys ar net bus pradėti gaminti tik nuo 2024 m. Visgi, iš jau pristatytų automobilių ir išleidžiamų BMW pranešimų galima susidaryti bendrą įsivaizdavimą, kokie bus G60 / G61 modelių variantai.
Ant BMW CLAR platformos sukonstruotas 5 serijos BMW G60 automobilis turi plokščią kėbulą, kurio pasipriešinimo koeficientas yra mažas – 0,23. Didesnis už savo pirmtaką, jis turi priekinę pakabą su dvigubais svyruokliais, galinę pakabą su daugiapakope svirtimi ir ratų praslydimo ribojimo sistemą, artimą akseleratoriui.
Maitinimo galimybes sudaro benzininiai ir dyzeliniai varikliai su turbokompresoriumi, švelni hibridinė sistema ir iš tinklo įkraunamas elektra varomas variantas. Visi modeliai komplektuojami su ZF 8HP 8 greičių automatine pavarų dėže.
BWM siūlo ir pasirenkamas xDrive visų varančiųjų ratų versijas ir atnaujintą iDrive 8.5 sistemą.
Pirmą kartą į 5 seriją įtrauktas visiškai elektrinis BMW i5, kuris žymi svarbų žingsnį tvaraus aukščiausios klasės mobilumo link. Šis aštuntosios kartos garsusis 5 serijos BMW tęsia pažangių technologijų palikimą, derinamą su išskirtiniu sportišku ir elegantišku dizainu.
Pažymėtina, kad nebeliko Gran Turismo modelio, tai dar labiau išryškina vis didėjantį BMW dėmesį būtent elekra varoiems automobiliams.
Reikšmingas papildymas – išskirtinai Kinijoje parduodamas ir 2023 m. rugpjūtį pristatytas ilgos bazės sedano modelis BMW G68, surenkamas Dodongo gamykloje.
Kuo skiriasi BMW G60, BMW G61 ir BMW G68 modeliai?
BMW G60 žymi aštuntosios kartos BMW 5 serijos sedano modelius. BMW 5 serijos G60 modeliai priklauso vidutinio dydžio prabangių / vadovų automobilių klasei.
BMW G61 yra universalo modelis, parduodamas kaip aštuntosios kartos 5 serijos BMW Touring versija. Jis siūlo universalo praktiškumą su tos pačios kartos savybėmis ir technologijomis.
BMW G68 yra išskirtinai Kinijoje parduodami ilgosios bazės sedano modelis, taip pat priklausantis aštuntajai 5 serijos kartai. Šie modeliai sukurti atsižvelgiant į Kinijos rinkos pageidavimus ir siūlo didesnę erdvę galiniams keleiviams.
BMW i5 automobiliai yra baterijomis varomos elektrinės 5 serijos versijos (G60/G61).
Bazinės modifikacijos:
BMW 520i
Metai | 2024– |
Variklis | 2.0 l; turbo; 4 cilindrai |
Galia | 153 kW, esant 4,400-6,500 rpm |
BMW 520i G60 – 2024 m. rinkoje pasirodysiantis išskirtinis G60 5 serijos modelis. Šis modelis išsiskiria kaip vienintelis G60 5 serijos automobilis su vidaus degimo varikliu. Maksimalus automobilio greitis – 230 km/h, o nuo iki 100 km/h BMW 520i G60 įsibėgėja vos per 7,5 sekundės. Degalų sąnaudos svyruoja nuo 5,7 iki 6,4 l/100 km.
Nepaisant laukiamo išleidimo, 520i jau dabar yra įspūdingai įrengtas. Jis gali pasigirti tokiomis savybėmis kaip adaptyvūs LED matriciniai priekiniai žibintai, BMW Connected Drive paslaugos, M kėbulo stiliaus elementai, panoraminis stiklinis stogas ir 14,9 colio lenktas centrinis jutiklinis ekranas.
Be to, jame yra šildomos ir atminties funkcijas turinčios priekinės sportinės sėdynės, Iconic Glow apšviestas radiatoriaus grotelių apvadas bei daugybė vairuotojo pagalbinių sistemų. Stebina tai, kad šiame modelyje galima nuotoliniu būdu valdyti automobilių statymą naudojant specialią programėlę.
Visgi, BMW 520i Achilo kulnas yra jo variklis, todėl jis yra intriguojantis pasirinkimas tiems, kurie pirmenybę teikia įrangai, o ne variklio galiai.
BMW 530i
Metai | 2024– |
Variklis | 2.0 l; turbo; 4 cilindrai |
Galia | 190 kW, esant 4,700-6,500 rpm |
BMW 530i G60 išsiskiria kaip patrauklus BMW linijos modelis. Jame sumontuotas B48 keturių cilindrų variklis užtikrina dinamišką ir patrauklų vairavimą. Papildomai siūloma xDrive sistema.
BMW 530i modelis gali pasiekti maksimalų 250 km/val. greitį. Kalbant apie efektyvumą, EPA duomenimis, keturių cilindrų BMW 530i degalų sąnaudos svyruoja nuo 6,3 iki 7,2 l/100 km.
Galiniais ratais varomas modelis iki 100 km/h įsibėgėja per 5.9 sec, o xDrive sukibimas su kelio danga šį laiką sumažina iki 5.7.
BMW 540i xDrive
Metai | 2023– |
Variklis | 3.0 l; turbo; 6 cilindrai |
Galia | 280 kW |
G60 540i xDrive modelio galia gerokai padidėjo, palyginti su septintosios kartos G30. BMW teigimu, VANOS skirstymo veleno fazių sistema dabar valdoma elektroniniu būdu.
Dėl to išplėstas reguliavimo diapazonas teigiamai veikia išmetamųjų teršalų kiekį. Galingesnis variklis BMW 540i xDrive iki 100 km/h leidžia įsibėgėti per 4,7 sekundės.
Dyzeliniai modeliai:
BMW 520d
Metai | 2023– |
Variklis | 2.0 l; turbo; 4 cilindrai |
Galia | 145 kW, esant 4000 rpm |
BMW 520d G60 modelio vidutinės degalų sąnaudos yra 5,1 iki 5,6 l/100 km. Didžiausią 233 km/h greitį pasiekiantis automobilis nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja vos per 7,3 sekundės, taip atskleisdamas šio išskirtinio modelio dinamines galimybes.
Be to BMW siūlo ir BMW 520d xDrive versiją, užtikrinančią didesnį stabilumą ir kontrolę kelyje.
BMW 540d xDrive
Metai | 2024– |
Variklis | 3.0 l; 6 cilindrai |
Galia | 224 kW |
Teigiama, kad po naujojo BMW 540d variklio dangčiu slypinti galia bus ta pati, kurią žinome iš dabartinio BMW 740d (G70). Pasiteisinęs B57 šešių cilindrų variklis bus sujungtas su 48 voltų elektros sistema, kaip ir visi kiti vidaus degimo varikliai naujojoje 5 serijoje.
Hibridiniai modeliai
BMW 530e
Metai | 2024– |
Variklis | 2.0 l; turbo; 4 cilindrai |
Galia | 220 kW |
BMW 530e yra iš tinklo įkraunamas hibridinis modelis, kuris vien elektra gali nuvažiuoti 87-101 km. Kalbant apie savybes, šis 2024 m. BMW 530e gali pasigirti vadinamąja bazine komplektacija. Jis turi mažesnius ratus, palyginti su i5 M60 dideliais 21 colio ratais, ir demonstruoja populiarią Sophisto Grey išorės spalvą kartu su baltais Veganza apmušalais.
Vairas taip pat yra aptrauktas dirbtine oda. Be to, salone pastebimos interjero apdailos detalės, pagamintos iš atvirų porų smulkiagrūdės uosio medienos, papuoštos tamsiai sidabrinės spalvos akcentais.
Ieškantiems pusiausvyros tarp tradicinio vidaus degimo variklio (VDV) galios ir elektromobilio (EV) galimybių, 530e siūlo iš tinklo įkraunamo hibrido konfigūraciją, kurios centre yra 2,0 l variklis. Ši konfigūracija užtikrina pagirtiną kombinuotąją galią, tad automobilis nuo 100 km/h įsibėgėja per 6,4 sekundės, o maksimalus greitis siekia 230 km/h.
BMW 550e xDrive
Metai | 2024– |
Variklis | 3.0 l; turbo; 6 cilindrai |
Galia | 365 kW, esant 5000 rpm |
Jei reikia daugiau galios, BMW siūlo 550e xDrive. BMW 550e xDrive turi galingesnį 3,0 litro darbinio tūrio šešių cilindrų variklį, kurio maksimali galia siekia 365 kW, o sprintas sutrumpėja iki 4,3 sekundės ir maksimalus greitis padidėja iki 250 km/val.
Vien elektra šis automobilis gali įveikti 79–90 km. O vidutinės degalų sąnaudos yra 0.9 l/100 km.
BMW M560e xDrive
Metai | 2025– |
Variklis | 3.0 l; turbo; 6 cilindrai |
Galia | 421 kW |
M560e xDrive bus antrasis M Performance išvestinis modelis po visiškai elektrinio i5 M60. Visgi, šaltiniai pažymi, kad 07/24 gamybos pradžia skirta JAV modeliui, todėl neaišku, ar iš tinklo įkraunamas hibridinis sportinis sedanas bus pradėtas gaminti ir Europos bei kitų regionų rinkoms.
Manoma, kad M560e xDrive turės šešių cilindrų variklį, dirbantį kartu su elektros varikliu, kurio bendra galia sieks 565 AG. Tai galėtų būti netiesioginis G30 kartos M550i įpėdinis. Visgi, daugelis tikisi, kad BMW V8 variklį įdės ne į M5 modelį.
BMW i5
BMW i5 ir BMW i5 Touring yra elektrinės 5 serijos (G60/G61) versijos, pristatytos 2023 m. gegužę kartu su tradicine G60 5 serijos versija. Jos išlaiko ikonines briaunuotas priekines groteles, o i5 eDrive 40 variante yra galimybė pritaikyti jas individualiai.
i5 modeliai siūlo adaptyvią stabdymo rekuperaciją, o maksimalaus nuvažiuojamojo atstumo režimas leidžia optimaliai išnaudoti akumuliatorių. Transporto priemonėje sumontuotas kombinuotasis įkrovimo įrenginys palaiko iki 22 kW kintamosios srovės įkrovimą ir 205 kW nuolatinės srovės greitąjį įkrovimą, todėl nuo 10 iki 80 proc. įkrovos pasiekiama maždaug per 30 minučių.
Be to, strategiškai išdėstant akumuliatorius, i5 salone išlieka 490 l bagažinės erdvė, t. y. šiek tiek
BMW i5 eDrive40
BMW i5 eDrive 40 turi 250 kW elektros variklį ir 84,3 kWh akumuliatorių bateriją. Visais keturiais ratais varomas automobilis po gaubtu slepia 250 kW galios variklį, leidžiantį nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėti vos per 5,7 sekundės. Visgi, BMW i5 eDrive 40 greitis elektroniniu būdu ribojamas iki maždaug 193 km/val.
BMW i5 M60 xDrive
Patobulintame i5 M60 xDrive modelyje priekyje sumontuotas papildomas elektros variklis, kuris visiems keturiems ratams suteikia 442 kW galią. Šis modelis varomas visais keturiais ratais ir nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,8 sekundės, o maksimalus greitis – 230 km/val.