Kraunasi...

Įsiurbimo kolektorius – tai vidaus degimo variklio sudedamoji dalis, kurios paskirtis yra tolygiai paskirstyti šviežią orą dyzeliniame variklyje, arba oro ir kuro mišinį benzininiame. Įsiurbimo kolektoriai dažniausiai  yra gaminami iš plastiko arba aliuminio lydinių.

Dyzeliniuose N47 ir N57 BMW varikliuose naudojamas iš plastiko pagamintas įsiurbimo kolektorius, turintis oro srauto sklendes. 


Pateikiame pilna sąrašą varyklių, apie kurių įsiurbimo kolektroius toliau eis kalba:


4 cilindrų agregatai:

N47D16  70kw,85kw versijos

N47D20  85kw, 105kw, 120kw, 130kw, 135kw, 150kw, 160kw versijos

Šie varikliai buvo montuojami į E81, E82, E87, E88, E90, E91, E92, E93, E60, E61, E84, E83, E81, E82, E87, E88, F20, F22, F30, F31 BMW kebulus. Ir į R60, R56, R57, R58, R59, R61 MINI kebulus.


6 cilindrų agregatai:

N57D30U0  150kw

N57D30O0  180kw

N57D30O1  190kw

N57D30T0   225kw

N57D30T1   230kw

N57S           280kw

Šie varikliai buvo montuojami į E90, E91, E92, E93, E70, E71, F10, F11, F12, F13, F01, F02, F03, F16, F25, F26, F07, F32, F33, F36 BMW kebulus.


Dažniausi simptomai kurie pastaiko esant problemoms su įsiurbimo kolektoriumi :


  1. Netolygus variklio darbas 
  2. Padidėjusios kuro sąnaudos
  3. Sumažėjusios dinaminės savybės
  4. Variklio vibracija
  5. “Check engine” ženklas ant pretaisų skydelio


Gedimą nustatyti padeda profesionali kompiuterinė diagnostika, kurios pagalba yra analizuojami variklio valdymo bloke fiksuoti klaidų kodai. Tačiau, nevisada valdymo blokas spėja fiksuoti klaidos kodą. Tam, kad dar labiau įsitikinti, kad diagnozė yra teisinga atliekami specialūs testai, kurie tikrina oro kiekio praeinamumą įsiurbimo kolektoriuje ir sklendžių padėtį.Jei šių testų metu išryškėja problema yra nuimamas įsiurbimo kolektorius ir atliekama vizuali apžiūra.


Pagrindinės įsiurbimo kolektoriaus problėmos yra dvi.


  1. Vidinių kolektoriaus paviršių užteršimas suodžiais

BMW įsiurbimo kolektoriaus užteršimas suodžiais

Užteršimas suodžiais sumažina oro pralaidumą įsiubimo kolektoriaus viduje.  Suodžių pašalinimui kolektorius turi buti nuimtas ir mirkomas vonelėje su specialiom cheminėm priemonėm. Kartai veikiamas labai aukštos temperatūros užterštas suodžiais kolektorius gali kiaurai išdegti. 


  1. Oro sklendžių sistemos mechaninis pažeidimas.

BMW įsiurbimo kolektoriaus sklendės

Šio tipo įsiurbimo kolektoriuose yra naudojamos oro srauto sklendės. Eksplotuojant automobilį sklendės praranda savo pirminę formą ir pradeda strigti arba lūžta. Lūžusios sklendės dalis gali nukeliauti iki variklio cilindro ir pažeisti stumuoklį arba cilindro paviršių. Oro sklendės turi buti keičiamos najomis.




Powered by Froala Editor