BMW N47 ir N57 variklių įsiurbimo kolektoriai ir ju gedimų simptomai

Įsiurbimo kolektorius – tai vidaus degimo variklio sudedamoji dalis, kurios paskirtis yra tolygiai paskirstyti šviežią orą dyzeliniame variklyje, arba oro ir kuro mišinį benzininiame. Įsiurbimo kolektoriai dažniausiai yra gaminami iš plastiko arba aliuminio lydinių.

Dyzeliniuose N47 ir N57 BMW varikliuose naudojamas iš plastiko pagamintas įsiurbimo kolektorius, turintis oro srauto sklendes.

Pateikiame pilną sąrašą variklių, apie kurių įsiurbimo kolektorius toliau kalbėsime:

4 cilindrų agregatai:

  • N47D16 – 70kw, 85kw versijos
  • N47D20 – 85kw, 105kw, 120kw, 130kw, 135kw, 150kw, 160kw versijos

Šie varikliai buvo montuojami į E81, E82, E87, E88, E90, E91, E92, E93, E60, E61, E84, E83, E81, E82, E87, E88, F20, F22, F30, F31 BMW kėbulus ir į R60, R56, R57, R58, R59, R61 MINI kėbulus.

6 cilindrų agregatai:

  • N57D30U0 – 150kw
  • N57D30O0 – 180kw
  • N57D30O1 – 190kw
  • N57D30T0 – 225kw
  • N57D30T1 – 230kw
  • N57S – 280kw

Šie varikliai buvo montuojami į E90, E91, E92, E93, E70, E71, F10, F11, F12, F13, F01, F02, F03, F16, F25, F26, F07, F32, F33, F36 BMW kėbulus.

Dažniausi simptomai, kurie pastaiko esant problemoms su įsiurbimo kolektoriumi :

  1. Netolygus variklio darbas
  2. Padidėjusios kuro sąnaudos
  3. Sumažėjusios dinaminės savybės
  4. Variklio vibracija
  5. “Check engine” ženklas ant prietaisų skydelio

Gedimą nustatyti padeda profesionali kompiuterinė diagnostika, kurios pagalba yra analizuojami variklio valdymo bloke fiksuoti klaidų kodai. Tačiau, ne visada valdymo blokas spėja fiksuoti klaidos kodą. Tam, kad dar labiau įsitikinti, kad diagnozė yra teisinga atliekami specialūs testai, kurie tikrina oro kiekio praeinamumą įsiurbimo kolektoriuje ir sklendžių padėtį. Jei šių testų metu išryškėja problema yra nuimamas įsiurbimo kolektorius ir atliekama vizuali apžiūra.

Pagrindinės įsiurbimo kolektoriaus problėmos yra dvi.

  1. Vidinių kolektoriaus paviršių užteršimas suodžiais

Užteršimas suodžiais sumažina oro pralaidumą įsiubimo kolektoriaus viduje. Suodžių pašalinimui kolektorius turi būti nuimtas ir mirkomas vonelėje su specialiomis cheminėmis priemonėmis. Kartais veikiamas labai aukštos temperatūros užterštas suodžiais kolektorius gali kiaurai išdegti.

  1. Oro sklendžių sistemos mechaninis pažeidimas.

Šio tipo įsiurbimo kolektoriuose yra naudojamos oro srauto sklendės. Eksplotuojant automobilį sklendės praranda savo pirminę formą ir pradeda strigti arba lūžta. Lūžusios sklendės dalis gali nukeliauti iki variklio cilindro ir pažeisti stūmuoklį arba cilindro paviršių. Oro sklendės turi buti keičiamos naujomis.

Ankstesnis straipsnis
Benzininių 4-ių cilindrų BMW variklių paskirstymo grandinės problemos
Kitas straipsnis
Ar patikimas BMW B58 variklis?