Gamybos metai: 1972–1981 m.
1972 m. dizaino legenda Paulas Bracqas sukūrė pirmąjį BMW 5 serijos modelį BMW E12, apibrėžusį aukštesnę vidutinio dydžio sedanų klasę.
Šis automobilis pasižymi kultiniais bruožais – ryškiomis radiatoriaus grotelėmis, prailgintu siluetu ir galiniais varančiaisiais ratais. Kuriant pakabą buvo siekta suderinti sportiškumą, saugumą ir komfortą. Minimalistinis interjeras pabrėžė funkcionalumą ir pasižymėjo kokybiškomis medžiagomis.
Pradiniuose BMW E12 modeliuose buvo montuojami eiliniai keturių cilindrų varikliai. Visgi, iki 1977 m. modelio metų buvo atliktas visapusiškas atnaujinimas: šiek tiek paaukštintas variklio dangtis, padidinti galiniai žibintai ir į 6 cilindrų modelius sumontuoti du karbiuratoriai, kurie gerokai padidino galią.
Pagaminus kiek mažiau nei 700 000 vienetų, gamyba buvo nutraukta, užleidžiant vietą antrajai 5 serijos BMW kartai E28.
Bazinės modifikacijos:
BMW 518
Metai | 1974–1981 |
Variklis | 1.8 l; 4 cilindrai |
Galia | 66 kW, esant 5,500 apsisukimų per minutę |
BMW 518 E12 yra pirmoji 5 serijos modifikacija. Po variklio gaubtu šis automobilis slepia gerai subalansuotą keturių cilindrų variklį, kuris ne tik užtikrina aukštą galią, bet ir efektyviai sprendžia degalų sąnaudų problemas. Šiame modelyje buvo įdiegta nauja technologija – sudėtinga nepriklausoma galinės pakabos sistema, kuri pagerino vairavimo patirtį.
Be mechaninio meistriškumo, 1974 m. BMW 518 E12 pristatė kultinius dizaino elementus, įskaitant išskirtines dvigubas groteles ir išskirtinį Hofmeisterio vingį, suformavusius ilgus metus nesenstančią BMW estetiką.
Visame pasaulyje pripažintas 518 E12 pelnė susižavėjimą dėl nepriekaištingos surinkimo kokybės, kerinčios vairavimo dinamikos ir gamybos ilgaamžiškumo, kuris pabrėžė jo neblėstantį populiarumą.
BMW 520
Metai | 1972–1977 |
Variklis | 2.0; 4 cilindrai |
Galia | 85 kW, esant 5,800 rpm |
Septintojo dešimtmečio klasika laikomas BMW 520 E12 pasižymi aptakiomis linijomis ir kultinėmis BMW inkstų formos grotelėmis. Būtent BMW 520 E12 modelis paliko ryškų pėdsaką automobilių sporte. 1973 m. jo galimybės buvo pademonstruotos 24 valandų Le Mano lenktynėse.
Nors BMW 520 E12 ir buvo pagamintas naudojant aukštos kokybės medžiagas, ilgainiui šis modelis susidūrė su tokiomis problemomis kaip kėbulo plokščių rūdys, elektros laidų ir komponentų problemos ir interjero komponentų, pavyzdžiui, prietaisų skydelio valdiklių ir klimato sistemų, nusidėvėjimas.
Pirmosios kartos BMW 520i E12 modelis yra panašus į 520, tačiau turi degalų įpurškimo sistemą, užtikrinančią geresnes eksploatacines savybes.
BMW 525
Metai | 1973–1981 |
Variklis | 2.5 l; 6 cilindrai. |
Galia | 107 kW, esant 6,000 rpm / 110 kW, esant 5,800 rpm |
Po elegantiška BMW 525 E12 išore slepiasi 2,5 litro darbinio tūrio šešių cilindrų variklis, užtikrinantis galią ir efektyvumą ir liudijantis BMW inžinerijos meistriškumą.
Vairuojant pastebima gerai subalansuota pakabos sistema, užtikrinanti harmoningą komforto ir sportiško valdymo derinį. Taip pat kaip ir BMW 520, BMW 525 E12 modelis paliko pėdsaką ne tik keliuose, bet ir automobilių sporte, ypač dalyvaudamas turistinių automobilių čempionatuose.
BMW 528
Metai | 1974–1978 |
Variklis | 2.8 l; 6 cilindrai |
Galia | 121 kW, esant 5,800 rpm / 125 kW, esant 5,800 rpm |
BMW 528 E12 yra varomas stipriu 2,8 litro darbinio tūrio šešių cilindrų varikliu, generuojančiu maždaug 125 kW ir 238 Nm sukimo momentą, užtikrinantį didelį greitį.
Nuo 0 iki 100 km/h BMW 528 E12 įsibėgėja per maždaug 8,5 sekundės. Kelyje šis modelis pasižymi geresne važiavimo dinamika dėl kruopščiai sureguliuotos pakabos sistemos.
Nepaisant kultinio dizaino ir eksploatacinių savybių, BMW 528 E12 susidūrė su įprastomis to meto problemomis. Didžiausią rūpestį šio modelio svininkams dažniausiai kelia rūdys, paveikusios kėbulo plokštes ir važiuoklę.
BMW 528i
Metai | 1977–1981 |
Variklis | 2.8 l; 6 cilindrai |
Galia | 126 kW, esant 5600 rpm / 135 kW, esant 5,800 rpm |
BMW 528i E12 yra žymus modelis, garsėjantis stiliaus ir eksploatacinių savybių deriniu. Jame sumontuotas 2,8 litro darbinio tūrio šešių cilindrų variklis pasiekiantis apie 130 kW ir 238 Nm sukimo momentą, o tai savo laikmečiui buvo neblogas galios derinys.
Pagal pateikiamas specifikacijas E12 BMW 528i nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per maždaug 9 sekundes, o didžiausias greitis siekia apie 190 km/h.
BMW 530 (tik Pietų Afrikoje)
Metai | 1975–1978 |
Variklis | 3.0 l; 6 cilindrai |
Galia | 130 kW, esant 5,800 rpm |
BMW 530 E12 – išskirtinis aštuntojo dešimtmečio modelis, turintis galingą 3,0 litro variklį. Nuo 0 iki 100 km/val. BMW 530 E12 įsibėgėja per maždaug 8 sekundes, o jo maksimalus greitis yra apie 200 km/val. Dėl tokių duomenų šis modelis savo laiku demonstravo įspūdingas savybes kelyje.
Nepaisant tipiškų savo laikmečio iššūkių, tokių kaip jautrumas rūdims, E12 BMW 530 tebėra branginama klasika, vertinama dėl savo eksploatacinių savybių, dizaino ir istorinės reikšmės.
BMW 530i
Metai | 1975–1978 |
Variklis | 3.0 l; 6 cilindrai |
Galia | 131 kW (178 PS), esant 5,500 rpm |
E12 BMW 530i yra varomas 3,0 litro darbinio tūrio šešių cilindrų variklio. E12 BMW 530i pasižymi gaminimo laikotarpiu dideliu pagreičiu: nuo 0 iki 100 km/h jis įsibėgėdavo per maždaug 8 sekundes, o maksimalus greitis siekia apie 200 km/h. Įsėdus į E12 BMW 530i pastebimas prabangus salonas, pagamintas iš aukštos kokybės medžiagų.
Šis modelis, kaip 5 serijos E12 dalis, atliko svarbų vaidmenį formuojant aukštos klasės prabangių sedanų gamintojo įvaizdį.
Išskirtiniai BMW E12 modeliai
BMW 518 Deluxe
BMW 518 Deluxe buvo pagaminti Irano rinkai. Visgi, dėl geopolitinių priežasčių šio modelio automobiliai trumpai pasirodė Belgijoje ir Graikijoje, kur 1979–1980 m. keliuose važinėjo tūkstantis egzempliorių.
Taip pat, Skandinavijos rinkai buvo pristatyti du išskirtiniai modeliai – BMW 518i ir BMW 520i. Abu turėjo bendrą 2 litrų variklį, tačiau BMW 518i buvo paprastesnio dizaino. Kita vertus, BMW 520i, papuoštas chromuotais ratų žiedais ir uždaromu degalų dangteliu, demonstravo papildomas savybes, pritaikytas išrankiai Švedijos auditorijai.
BMW 530 MILE
1976 m. BMW 530 MILE buvo sukurtas kaip homologacijos specialusis automobilis lenktynėms Pietų Afrikos Respublikoje. Dėl unikalios paskirties šių automobilių buvo pagaminta vos 218.
MBW 530 MILE varomi 3.0 l M30 varikliu, išvystančiu 132 kW. Kuriant šį automobilį buvo dedamos didelės pastangos sumažinti svorį. Dėl šios priežasties kėbulo panelėms buvo naudojamas aliuminis arba plonesnis plienas.
Motorsport versions
Nuo 1974 m. BMW M, tuo metu vadinta BMW Motorsport, pristatė 525, 528 ir 528i modeliams skirtus specialius užsakomuosius patobulinimus.
Šie patobulinimai apėmė Motorsport 530, Motorsport 530i ir Motorsport 533i. Modelyje Motorsport 530 buvo montuojamas karbiuratorinis 180 AG (132 kW; 178 AG) variklis iš BMW 3.0S.
Motorsport 530i modelyje naudotas 200 AG (147 kW; 197 AG) variklis su degalų įpurškimu iš BMW 3.0Si, o modelyje Motorsport 533i – 3,2 l variklis su įpurškimu iš E24 633CSi.
Papildomos modifikacijos apėmė trumpesnį diferencialo santykį, ventiliuojamus diskinius stabdžius, Bilstein amortizatorius, sportines sėdynes, sportinį vairą, lengvojo lydinio ratlankius su žemesnio profilio padangomis ir pasirenkamus priekinį ir galinį spoilerius.
Vėliau panašus paketas – Motorsport 535i – buvo siūlomas 525i/528i modeliams, į kurį buvo įmontuotas 3,5 l variklis iš E24 635CSi.
BMW Alpina B12
Alpina pristatė savo pirmąjį 5 serijos modelį B7 Turbo, kuris buvo sukurtas pradedant E12 5 serijos BMW.
1978 m. pristatytas pirmosios kartos Alpina 5 serijos modelis buvo dviejų variantų: B7 Turbo ir B7 S Turbo. Abiejuose variantuose buvo montuojamas turbokompresorinis 3,0 l darbinio tūrio šešių cilindrų variklis, nors B7 S išvystė 326 AG, o B7 – 296 AG.
Alpina E12 kartos 5 serijos automobiliai buvo gaminami iki 1982 m., vėliau juos pakeitė Alpina E28 kartos automobiliai.