BMW 5 serija: BMW E39

BMW 5 serija BMW E39

Gamybos metai: 1995–2004 m.

1995–2004 m. gamintas 5 serijos BMW ketvirtosios kartos BMW E39 modelis buvo gerokai patobulintas lyginant su BMW E34. 1997 m. prie BMW 5 serijos E39 prisijungė Touring modeliai. 

BMW E39 buvo pirmoji 5 serijos automobilių karta, kurio važiuoklės komponentams, įskaitant pagrindines priekinės pakabos ir galinės dalies detales, plačiai naudotas aliuminis. 

Nepaisant didesnio dydžio, BMW E39 išlaikė pastovų kėbulo svorį. Daugiau kaip trys ketvirtadaliai kėbulo buvo karštai cinkuoti, kad automobiliai būtų apsaugoti nuo rūdžių. Be to, tarp saugos priemonių buvo galimybė įrengti iki dešimties oro pagalvių.

Variklių pasirinkimas buvo įvairus: nuo 4 cilindrų dyzelinio variklio iki galingo V8 cilindro, naudoto BMW M5 modelyje, kurio galia siekė 294 kW. 1998 m. pristatytas pirmasis dyzeliniuose varikliuose sumontuotas 6 cilindrų common rail maitinimo agregatas.

2000 m. buvo pristatyti išskirtiniai tolimieji žibintai ir apvalūs rūko žibintai, kurie yra naudojami iki šiol. 

5 serijos BMW E39 modelis buvo itin populiarus – iki 2004 m. buvo parduota daugiau kaip 1,48 mln. automobilių ir pasiektas pardavimų rekordas.

Bazinės modifikacijos:

BMW 520i 

Metai1995–2003
Variklis2.0 l; 6 cilindrai
Galia110 kW, esant 5,900 rpm / 125 kW, esant 6,100 rpm

1996–2003 m. gamintame BMW 520i E39 buvo montuojamas šešių cilindrų variklis, užtikrinantis efektyvų galios perdavimą. Pagal pateikiamus duomenis, BMW 520i E39 degalų sąnaudos yra 9,9 l/100 km, tačiau realios degalų sąnaudos pagal naudotojų atsiliepimus – 10,5 l/100 km. Apskritai šio modelio variklis gali tarnauti apie 270 000-450 000 km, jei tinkamai prižiūrimas. Visgi, kai kurie savininkai pranešė, kad kartais kildavo problemų su aušinimo sistema.

BMW 523i 

Metai1995–2000
Variklis2.5 l; 6 cilindrai
Galia125 kW, esant 5,500 rpm

BMW 523i E39 gal ir neprilygsta varžovų ar aukščiausios klasės 535i greičiui, tačiau jis išsiskiria itin sklandžiu veikimu. BMW 523i E39 nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 8,5 sekundės. Automobilio valdymas yra puikus, nuspėjamas ir be galo malonus tiems, kurie linkę peržengti jo galimybių ribas. Stabdymas taip pat įspūdingas.

Taip pat, E39 523i yra pripažintas dėl erdvaus ir dailiai sukurto interjero. Standartiškai papildytas prabangiomis funkcijomis, užtikrinančiomis patogumą ir papildomą patrauklumą, jis gali pasigirti proporcinga ir gražia išvaizda iš visų pusių. 

Nors BMW 523i E39 gal ir nepasižymi geidžiamiausiomis techninėmis charakteristikomis, tačiau jis neabejotinai pristatomas kaip nuostabus automobilis.

BMW 525i 

Metai2000–2003
Variklis2.5 l; 6 cilindrai
Galia141 kW, esant 6,000 rpm

BMW 525i E39 demonstruoja gerai sureguliuotą  šešių cilindrų variklį, kuriame pasiekta harmoninga galios ir efektyvumo pusiausvyra. 

Žinomas dėl rafinuoto interjero ir pažangių funkcijų, E39 525i užtikrino prabangų ir patogų vairavimą. Jis giriamas už tylų ir patogų važiavimą, minkštus galvos atlošus, panašius į tuos, kuriuos galima rasti Rolls-Royce automobiliuose. Važiavimo kokybė itin gera, ją papildo jautrus vairo mechanizmas, tvirti stabdžiai ir kėbulo konstrukcija. Be to, kai kurie savininkai šį modelį laiko patikimiausiu turėtu variantu.

Tik šiam modeliui būdingos tam tikros versijos (BMW 525iX) pasižymėjo naujoviškomis funkcijomis, tokiomis kaip pasirenkama aktyvaus vairavimo sistema, gerinanti automobilio valdymą ir manevringumą. 

BMW 528i 

Metai1995–2001
Variklis2.8 l; 6 cilindrai
Galia142 kW, esant 5,300 rpm / 5,500 rpm

Jis pasižymi beveik tobulu valdymo, eksploatacinių savybių ir komforto deriniu. Didžiausias BMW 528i E39 greitis – 236 km/h., nuo 0 iki 100 km/h. jis įsibėgėja per 8,8 sekundės, o degalų sąnaudos 100 kilometrų yra 11 l.

Pažymėtina, kad tam tikruose variantuose buvo įrengtas riboto praslydimo diferencialas (LSD), pagerinantis trauką ir valdymo savybes – tai išskirtinis bruožas 5 serijos modelių gamoje. Visgi, 2001 m. BMW 528i E39 gamyba buvo nutraukta, jį pakeitė 525i ir 530i.

BMW 530i 

Metai2000–2003
Variklis3.0 l; 6 cilindrai
Galia170 kW, esant 5,900 rpm

BMW 530i E39, išskirtinis 5 serijos modelis, pelnė pripažinimą 2001 m., kai Consumer Reports jam skyrė aukščiausią visų laikų automobilio įvertinimą. Šis pripažinimas reiškė, kad tai buvo geriausiai tuo metu įvertintas automobilis. 

Kalbant apie technines specifikacijas BMW 530i E39 sunaudoja 9,5 l/100 km. Šis modelis gali pasigirti įspūdingu maksimaliu 250 km/h greičiu, o nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 7,6 sekundės.

BMW 530i E39 turėjo ir sportinis paketą (M Sport), kurį sudarė tvirtesnė pakaba, sportinės sėdynės ir unikalus trijų stipinų vairas, sustiprinantis modelio dinamiškumą.

Didelio našumo:

BMW 535i 

Metai1996–2003
Variklis3.5 l; V8 variklis
Galia173 kW, esant  5,700 rpm/ 180 kW, esant 5,800 rpm

BMW 535i E39 yra lengvai valdomas ir užtikrintai įveikia posūkius, taip puikiai įveikdamas kiekvieną kilometrą stabiliai dideliu greičiu. Šiltas, jaukus devintojo dešimtmečio BMW interjeras yra papuoštas medžio fanera ir paprasto dizaino prietaisų skydeliu

Kalbant apie galią, galimi du variantai. 173 kW modelis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 7,0 s, maksimalus greitis – 147 km/h, o  vidutinės degalų sąnaudos – 11,6 l/100 km. Kita vertus, 180 kW modelis nuo 0 iki 100 km/h. įsibėgėja per 6,9-7,6 s, maksimalus greitis – 154 km/h, o vidutinės degalų sąnaudos 100 kilometrų siekia 11,9 l.

BMW 535i E39 savininkai per metus vidutiniškai atlieka 1,0 neplanuoto remonto. Tai šiek tiek daugiau nei prabangių visureigių vidurkis. Vairavimo patirtis apibūdinama kaip atpalaiduojanti, o sklandus V8 riaumojimas prisideda prie bendro patrauklumo.

BMW 540i 

Metai1995–2003
Variklis4.4 l; V8 variklis
Galia210 kW, esant 5,700 rpm / 5,400 rpm

BMW 540i yra aukščiausios klasės E39 modelis. BMW 540i E39 turi galingą V8 variklį, kuris pasižymi galios ir rafinuotumo deriniu. 2001 m. amerikiečių rinkoje parduodamo BMW 540i E39 galia buvo padidinta iki 216 kW.

Šiaurės Amerikos modeliai buvo iš anksto prijungti prie mobiliųjų telefonų, o Sports Wagon variantuose buvo įrengti stogo bėgeliai. 2003 m. ribotos gamybos 540i M-Sport paketas pademonstravo tokius patobulinimus kaip 18 colių ratlankiai.

Pardavimai Jungtinėse Amerikos Valstijose atspindėjo modelio populiarumą: nuo 1999 m. gegužės mėn. iki 2000 m. gegužės mėn. buvo parduoti 19 294 automobiliai, o kitais metais – 15 233 automobiliai. E39 540i, pasižymintis didesne galia ir prabangiomis savybėmis, įtvirtino savo, kaip geidžiamo 5 serijos atstovo, statusą.

BMW M5 (E39) 

Metai1998–2003
Variklis4.9 l; V8 variklis
Galia294 kW, esant 6,600 rpm

1998 m. pristatytas aukštos klasės BMW M5 E39 variantas tapo svarbiu etapu, nes tai buvo pirmasis M5 modelis su 4,9 l DOHC V8 varikliu. 1998 m. Ženevos automobilių parodoje pristatytame BMW M5 E39 modelyje buvo įmontuotas S62 V8 variklis, pasiekiantis 294 kw galią.

Visi BMW M5 E39 automobiliai buvo parduodami su sedano tipo kėbulu ir 6 pavarų mechanine dėže, išskyrus vieną M5 Touring modelį, kuris taip ir nebuvo pradėtas gaminti.

1999 m. kartu su BMW M5 E39 modeliu buvo pristatytos 528i ir 540i universalo versijos (parduodamos kaip sportiniai universalai). Pažymėtina, kad BMW M5 E39 standartinėje komplektacijoje buvo apatinės galinės šoninės oro pagalvės, kurios išskyrė šį modelį iš kitų modelių, nors kituose modeliuose jos buvo pasirenkamos.

Dyzeliniai modeliai:

BMW 520d

Metai2000–2003
Variklis2.0 l; 4 cilindrai
Galia100 kW, esant 4,000 rpm

BMW 520d E39 išsiskiria tuo, kad yra vienintelis 5 serijos ketvirtosios kartos modelis su keturių cilindrų varikliu, kuris yra bene populiariausias automobilių rinkoje. Pristatytas orientuojantis į efektyvumą, BMW 520d E39 modelis pasižymėjo unikaliu našumo ir ekonomiškumo deriniu.

Nepaisant mažesnio variklio dydžio, BMW 520d E39 pademonstravo BMW siekį užtikrinti nepriekaištingą vairavimo patirtį. Automobilio degalų sąnaudos siekia 5,9 l/100 km, nuo 0 iki 100 km/h jis įsibėgėja per 9,3 sekundės ir pasiekia 206 km/h maksimalų greitį.

Vis dėlto kai kurie savininkai susidūrė su tokiomis problemomis kaip tepalų nuotėkis, tepalų siurblio gedimas, aušinimo sistemos gedimai, taip pat, kyla klausimų ir dėl termostato patikimumo.

BMW 525tds

Metai1996–2000
Variklis2.5 l; 6 cilindrai
Galia105 kW, esant 4,600 rpm

BMW 525tds E39, žymus 5 serijos dyzelinis variantas, išsiskyrė turbininiu dyzeliniu varikliu, kuriame buvo pabrėžiamas degalų naudojimo efektyvumas nesumažinant eksploatacinių savybių.

Vienas unikalių BMW 525tds E39 modelio aspektų buvo turbokompresorinis dyzelinis variklis, siūlantis įtikinamą galios ir degalų ekonomijos balansą. Pažymėtina, kad šiame modelyje buvo montuojamas mechaninis diferencialo laipsnis, prisidėjęs prie patrauklesnės vairavimo patirties entuziastams.

BMW 525td

Metai1996–2000
Variklis2.5 l; 6 cilindrai
Galia85 kW, esant 4,800 rpm

BMW E39 525td, dar vienas 5 serijos modelių linijos variantas, turintis dyzelinį variklį su turbokompresoriumi. Panašiai kaip ir jo analogas – 525tds, 525td vairuotojams užtikrino galios ir ekonomiškumo balansą: 100 km kelionėje šis automobilis sunaudoja apie 8.1 l degalų.

BMW 525d 

Metai1996–2000
Variklis2.5 l; 6 cilindrai
Galia120 kW, esant 4,000 rpm

BMW 525d E39 daugiausia dėmesio skiriama dyzelinei technologijai, todėl šis automobilis vairuotojams siūlomas kaip ekonomiškesnis variantas E39 kartoje. BMW 525d E39 pakeičia BMW 525tds E39 modelį. 

Vairavimo entuziastai išskiria šio modelio variklį, nes jis pasižymi sklandumu, nepriekaištingu veikimu, minimaliu turbininio variklio vėlavimu ir nuosekliu galios perdavimu visame sūkių diapazone. 

Vis dėlto BMW 525d E39 neprilygsta savo varžovams, o spyruokliuojanti šešių pavarų mechaninės dėžės sankaba gali būti nepatogi eisme. Visgi, BMW 525d E39 gali pasigirti maksimaliu 219 km/h greičiu, o nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 9,3 sekundės.

BMW 530d

Metai1998–2003
Variklis2.9 l;  6 cilindrai
Galia135 kW / 142 kW, esant 4,000 rpm

BMW 530d E39 buvo pristatytas su naujovišku M57 šešių cilindrų turbininiu dyzeliniu varikliu, pasižyminčiu galingumu ir efektyvumu. Šis BMW modelis gali pasiekti 230 km/h greitį, o iki 100 km/h įsibėgėja per 7.8 sekundės. 

Kalbant apie degalų sąnaudas, jog įveiktų 100 šiam automobiliui prireiks 7,1 l. Mieste šio automobilio sąnaudos yra 9,7 l/100 km, o važiuojant greitkeliu – 5,6/100 km.

BMW 530d E39 salonas yra puikiai įrengtas. BMW naudojo kokybiškas medžiagas, todėl automobilis vis dar dažnai atrodo kaip naujas.

BMW 530d E39 suvaidino svarbų vaidmenį Alpina istorijoje, nes tapo Alpina D10 Bi-Turbo, tapusio pirmuoju Alpina gaminamu dyzeliniu automobiliu, pagrindu.

Išskirtiniai BMW E39 modeliai

Alpina B10

BMW Alpina B10 serija apimanti tokius modelius kaip 3.2, 3.3, V8, V8S ir D10. Tai yra automobilių meistriškumo viršūnė, sukurta 1997–2004 m. Kiekvienas variantas yra atidžiai kurtas unikaliam našumo ir ekskliuzyvumo deriniui. 

BMW Alpina B10 3.2 ir BMW Alpina B10 3.3 variantai demonstruoja 6 cilindrų variklių pranašumą, o BMW Alpina B10 V8 modelyje, tiek prieš, tiek po facelift’o, padidinta 8 cilindrų variklio galią. 

BMW Alpina B10 V8 Touring suteikia universalumo, o BMW Alpina B10 V8 S išsiskiria didžiausiu našumu. BMW Alpina D10 Biturbo yra dyzelinių variklių meistriškumo pradininkas. Kiekvienas ribotos gamybos modelis įkūnija preciziškos inžinerijos ir vairavimo prabangos esmę.

BMW 540i Protection

Europoje (1997 m.) ir Šiaurės Amerikoje (1998 m.) pradėtas gaminti unikalus variantas BMW 540i Protection E39 pasižymėjo aramido pluošto šarvais ir kulkoms atspariu stiklu. Nepaisant saugumo padidinimo, jo svoris padidėjo 130 kg. Papildomai buvo galima įsigyti domofono sistemą, o nuo 1998 m. sausio mėn. buvo galima įsigyti run-flat padangas.

Ankstesnis straipsnis
BMW 5 serija: BMW E34
Kitas straipsnis
BMW 5 serija: BMW E60 / BMW E61