Gamybos metai: 1988–1996 m.
1988 m. sausį pristatyta 5 serijos trečioji karta BMW E34 buvo gerokai didesnė už savo pirmtakę BMW E28. Patobulinta aerodinamika leido visiems modeliams su benzininiais varikliais viršyti 200 km/h greitį.
Sportiškas važiavimo savybes užtikrino ilga ratų bazė ir subalansuotas svorio paskirstymas 50:50 tarp priekinės ir galinės ašies.
Modelių įvairovė svyravo nuo BMW 518i iki galingo BMW M5 su 232 kW varikliu, kurį buvo galima įsigyti nuo pat pasirodymo metų.
1991 m. debiutavo BMW 5 serijos Touring modelis – pirmasis šios markės sedanas vidutinio dydžio segmente. Tarp svarbiausių ypatybių buvo nepriklausomai atsidarantys galiniai langai ir šoninio smūgio apsauga, užtikrinanti didesnį saugumą.
1992 m. pasirodė pirmasis 5 serijos BMW su V8 cilindrų varikliais. BMW 530i ir BMW 540i išsiskyrė sklandžiu važiavimu.
BMW M5 išsaugojo savo 6 cilindrų variklį, tačiau jo darbinis tūris padidėjo iki 3,8 l, todėl galia pasiekė 250 kW. Galingąjį BMW M5 taip pat buvo galima įsigyti ir Touring versija, todėl BMW entuziastai turėjo daugiau galimybių rinktis.
Bazinės modifikacijos:
BMW 518i
Metai | 1989–1996 |
Variklis | 1.8 l; 4 cilindrų |
Galia | 83 kW / 85 kW, esant 5,500 rpm |
Benzinu varomas keturių cilindrų BMW 518i E34 buvo siūlomas tik su 5 greičių mechanine pavarų dėže. Iš viso buvo pagaminti 53 248 šio modelio automobiliai.
BMW 518i E34 galėjo pasigirti maksimaliu 198 km/val. greičiu, o 100 km/val. greitį šis modelis su mechanine pavarų dėže pasiekiamas per 12,3 sekundės, su automatine pavarų dėže – per 13,7 sekundės.
Automobilis buvo žinomas dėl ekonomiško degalų naudojimo, tačiau kai kurie savininkai pranešė, kad kartais kildavo problemų su automatine pavarų dėže, todėl buvo pabrėžiama reguliarios techninės priežiūros svarba.
BMW 520i
Metai | 1988–1996 |
Variklis | 2.0 l; 6 cilindrų |
Galia | 95 kW / 110 kW, esant 6,000 rpm / 110 kW, esant 5,900 rpm |
BMW 520i buvo antras pagal populiarumą E34 modelis visame pasaulyje – pagaminta 426 971 egzempliorius. Šis modelis, kurio maksimalus greitis siekė 211 km/h ir įspūdingas akceleracijos nuo 0 iki 100 km/h laikas – vos 10,6 sekundės, pasižymėjo dinamišku vairavimu.
Vienas išskirtinių BMW 520i E34 modelio bruožų buvo greitai veikiantis šešių cilindrų variklis, užtikrinantis harmoningą galios ir degalų naudojimo efektyvumo pusiausvyrą. Dėl patogaus interjero šis automobilis buvo mėgstamas tiek kasdienėms kelionėms į darbą, tiek ilgesnėms išvykoms.
Visgi, kai kurie savininkai pranešė, kad kartais kildavo problemų dėl variklio aušinimo sistemos.
Intriguojantis BMW 520i E34 variantas buvo BMW 520iS E34. Ši sportiškesnė versija pasižymėjo tokiais patobulinimais, kaip sportiška pakabos derinimo sistema ir išskirtiniai stiliaus elementai, išskiriantys ją iš standartinio BMW 520i E34. BMW 520iS E34 suteikė entuziastams įdomesnę vairavimo patirtį, sustiprindama E34 kartos reputaciją.
BMW 525i
Metai | 1988–1996 |
Variklis | 2.5 l; 6 cilindrų |
Galia | 125 kW, esant 5,800 rpm / 141 kW, esant 6,000 rpm arba 5,900 rpm |
BMW 525i E34 pasižymėjo didžiausiu 230 km/h greičiu ir vos per 8,6 sekundės pasiekiamu 100 km/h greičiu, todėl į šį modelį buvo žvelgiama kaip į dinamišką ir galingą sedaną.
Turėdamas tvirtą šešių cilindrų variklį, BMW 525i E34 pasižymi sklandžiu ir jautriu vairavimu. Savo laikmečiui vertas dėmesio modelis pasižymėjo pažangiomis saugos funkcijomis, didinusiomis jo patrauklumą prabangių sedanų segmente.
Retas E34 kartos modelis yra benzininis šešių cilindrų BMW 525iX. Šio modelio automobilių buvo pagaminta vos 9 366. BMW 525iX E34 buvo pirmasis visais keturiais ratais varomas 5 serijos modelis ir vienintelis toks E34 modelių gamoje. Jame buvo montuojamas BMW M50 variklis ir tai buvo pirmasis 5 serijos automobilis, kuriame naudota krumpliaratinė vairo sistema.
BMW 530i
Metai | 1988–1996 |
Variklis | 3.0 l; 6 cilindrų |
Galia | 138 kW, esant 5,500 rpm /160 kW, esant 5,800 rpm |
Pirminė BMW 530i E34 versija, gaminta 1988–1990 m. yra vienas iš paskutiniųjų modelių, kuriame buvo sumontuotas BMW M30 šešių cilindrų variklis. Ši versija, garsėjusi sklandžiu galios perdavimu, buvo BMW šešių cilindrų variklių gamybos kulminacija.
1993 m. BMW 530i E34 modelyje įvyko permainų – pakeitus šešių cilindrų 535i, šioje modifikacijoje buvo montuojamas naujas BMW M60 V8 variklis, pasižymintis didesne galia ir geresnėmis eksploatacinėmis savybėmis. Tarp abiejų E34 530i versijų iš viso buvo pagaminta 57 570 automobilių.
Didelio našumo:
BMW 535i
Metai | 1987–1992 |
Variklis | 3.4 l; 6 cilindrų |
Galia | 155 kW, esant 5,700 rpm |
BMW 535i E34, šešių cilindrų modelių linijos viršūnė (neskaitant M5), yra išskirtinis 5 serijos modelis. Nepaisant modelio žymėjimo 535i ir ant įsiurbimo kolektoriaus išlietos 3.5 žymos, BMW 535i E34 M30 variklio darbinis tūris yra 3,4 l (207 kub. cm).
Pažymėtina, kad sportiškesnis variantas – BMW 535i Sport – yra papildytas M-Tech kėbulo komplektu, bagažinės spoileriu su stabdžių žibintu, sportinėmis sėdynėmis ir M-Tech sportiniu odiniu vairu.
M-technic pakaba, kurią sudarė M-tech spyruoklės, standesni amortizatoriai, 25 mm priekinė stabilizatoriaus juosta ir 18 mm galinė stabilizatoriaus juosta, pagerino automobilio valdymo savybes. Poliruotas svirties dangtelis ir standartinis riboto slydimo diferencialas (25 proc. blokavimas) dar labiau išskyrė Sport modelį.
Iš viso buvo pagaminti 97 679 automobiliai, įskaitant Alpina B10 (BiTurbo, 3.5) modelius, pabrėžiant neblėstantį E34 535i modelio populiarumą ir įtaką 5 serijos modelių gamoje.
BMW 540i
Metai | 1992–1996 |
Variklis | 4.0 l; V8 variklis |
Galia | 210 kW, esant 5,800 rpm |
1993 m. pristatytas BMW 540i E34 – 5 serijos trečios kartos modelių hierarchijos viršūnė, padidinusi našumą ir prabangą.
Šį modelį, varomą tvirto BMW M60 V8 variklio, buvo galima įsigyti tiek sedano, tiek universalo kėbulo tipų, nors universalo variantas JAV nebuvo siūlomas. Vairuotojai gali rinktis tarp 6 laipsnių mechaninės arba 5 pavarų automatinės pavarų dėžės.
BMW 540i E34 modelis iš pradžių išsiskyrė platesnėmis grotelėmis, o 1994 m., kai platesnės grotelės buvo pradėtos montuoti visoje modelių gamoje, 540i dizainas padarė įtaką ir kitiems modeliams. Iš viso buvo pagaminti 26 485 BMW 540i E34 modelio automibiliai.
BMW M5 (E34)
Metai | 1988–1996 |
Variklis | 3.6 l; 6 cilindrų |
Galia | 232 kW / 250 kW, esant 6,900 rpm |
1988 m. rugsėjį pristatytas ir iki 1995 m. rugpjūčio gaminamas BMW M5 E34 yra kultinis M5 linijos modelis. Buvo siūlomi sedano ir universalo (Touring) kėbulo tipai. Šis modelis buvo pirmasis atvejis, kai M5 buvo siūlomas kaip universalas.
Iš pradžių BMW M5 E34 buvo varomas įspūdingu BMW S38 šešių cilindrų varikliu, kurio darbinis tūris buvo 3,6 l (220 kub. cm), o galia – 232 kW. Vėliau pasirodė dar galingesnis 3,8 l (232 kub. cm) variklis, pasižymintis įspūdinga 250 kW galia. Ši patobulinta versija viešai debiutavo 1991 m. Frankfurto automobilių parodoje, kartu su BMW M5 E34 Touring modeliu.
Be galingo variklio, BMW M5 E34 demonstravo M-Technic patobulinimus, įskaitant sportinę pakabą, išskirtinį kėbulą ir prabangų interjerą. Nepaisant to, kad automobilis buvo labai našus, kai kurie savininkai pranešė apie kartais kylančias sudėtingo S38 variklio problemas, pabrėždami kruopščios techninės priežiūros svarbą.
Dėl novatoriško universalo varianto ir nepaliaujamo našumo siekio BMW M5 E34 išlieka entuziastų gerbiamas modelis, simbolizuojantis galios, tikslumo ir praktiškumo dermę M5 palikime.
Dyzeliniai modeliai:
BMW 524td
Metai | 1988–1991 |
Variklis | 2.4 l; dyzelinis variklis su turbokompresoriumi |
Galia | 85 kW, esant 4,800 rpm |
1988 m. pristatytas BMW 524td E34 yra turbininiu dyzeliniu varikliu varomas automobilis, pasižymintis santūriu, tačiau elegantišku dizainu, būdingu E34 serijai.
Nors BMW 524td E34 dyzelinis variklis buvo taupus, jam būdingas tam tikras turbinos vėlavimas, kuris turėjo įtakos reakcijai į akceleratoriaus spustelėjimą. Visgi, dėl savo sukimo momento BMW 524td E34 buvo gerai pritaikytas važiuoti greitkeliu.
Nors BMW 524td E34 pelnė pagyrimų dėl degalų naudojimo efektyvumo, kai kurie savininkai pranešė apie kartais pasitaikančias dyzelino įpurškimo sistemos problemas, dėl kurių reikėjo kruopščios priežiūros.
BMW 525tds
Metai | 1991–1996 |
Variklis | 2.4 l; 6 cilindrų dyzelinis variklis |
Galia | 105 kW, esant 4,800 rpm |
BMW 525tds E34 pasižymėjo kaip dinamiškas, tačiau taupus sedanas išvystantis maksimalų 207 km/h greitį ir nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėjantis per 11 sekundžių.
Išskirtinis BMW 525tds E34 bruožas buvo dyzelinis variklis su turbokompresoriumi, kartu su tarpiniu aušintuvu, esančiu po radiatoriumi. Šiuo konstrukciniu sprendimu siekta optimizuoti įsiurbiamo oro temperatūrą, padidinti variklio našumą ir efektyvumą.
Nors buvo giriamas už didelį sukimo momentą ir geresnę reakciją į akceleratoriaus sklendę, palyginti su pirmtaku, kai kurie savininkai pranešė apie kartais kylančias BMW 525tds E34 dyzelino įpurškimo sistemos problemas.
BMW 525td
Metai | 1993–1996 |
Variklis | 2.4 l; 6 cilindrų dyzelinis variklis |
Galia | 85 kW, esant 4,800 rpm |
BMW 525td E34 – žymus 5 serijos modelis, kuriame dyzelinis efektyvumas buvo suderintas su praktiškumu. Jo maksimalus greitis – 194 km/h ir 100 km/h greitis pasiekiamas per 12,9 sekundės. Vienas iš išskirtinių BMW 525td E34 modelio bruožų buvo dyzelinis variklis su turbokompresoriumi.
Pažymėtina, kad BMW 525td E34 neturėjo tarpinio aušintuvo, o įsiurbiamo oro vamzdis buvo tiesiogiai sujungtas su turbokompresoriumi. Nors šis konstrukcinis sprendimas supaprastino variklio skyrių, dėl jo atsirado tam tikrų apribojimų valdant įsiurbiamo oro temperatūrą.
Savininkai vertino BMW 525td E34 variklį dėl degalų naudojimo efektyvumo, tačiau pastebėjo, kad kartais turbinos vėlavimas paveikdavo reakciją į akceleratoriaus spustelėjimą. Be to, nesant tarpinio aušintuvo, ilgesnį laiką važiuojant sudėtingomis sąlygomis galėjo sumažėti variklio našumas.
Išskirtiniai BMW E34 modeliai
BMW 518g
BMW 518g E34, gamtinėmis dujomis ir benzinu varomas modelis, buvo parduodamas tik Vokietijoje. Sukurtas pagal 518i Touring modelį, jis turėjo 5 pavarų mechaninę pavarų dėžę ir perdarytą BMW M43 keturių cilindrų variklio versiją. 1995 m. buvo pagaminti tik 298 egzemplioriai.
BMW 518iev
BMW 518iev E34 prototipas, 1990-ųjų BMW elektromobilių projekto dalis, turėjo švino rūgšties akumuliatorių, kintamosios srovės elektros pavarą ir keturių cilindrų benzininį variklį su bepakope transmisija.
Nors šis modelis ir liko tik prototipu, jis padėjo pamatą vėlesniems serijiniams hibridiniams BMW automobiliams.
BMW M540i
Kanadai pagamintame BMW M540i E34 buvo patobulinti europinės specifikacijos M5 stabdžiai ir išskirtinės savybės, o šių automobilių buvo vos 32 vienetai.
Australijos ir Jungtinės Karalystės rinkoms pritaikytame BMW 540i LE modelyje buvo M5 interjero elementai, krintančios žvaigždės M-System II ratlankiai ir kiti patobulinimai. Buvo pagaminta tik 70 tokių automobilių.
BMW Alpina
E34 kartos Alpina modelius sudarė B10 3.0 AllRad, B10 3.5, B10 4.0, B10 4.6 ir B10 BiTurbo. Šiuose modeliuose, gamintuose 1988–1996 m., buvo demonstruojamos Alpina atliktos BMW modelių platformų modifikacijos, siūlomi įvairūs variklio ir našumo patobulinimai.
Alpina B10 BiTurbo sulaukė didelio populiarumo, nepaisant didesnės kainos, ir tuo metu buvo laikomas vienu greičiausių sedanų visame pasaulyje.
Kiti modeliai:
BMW 540i M-Sport / M540i / 540i LE E34 modeliai buvo skirti konkrečioms rinkoms. 1995 m. Šiaurės Amerikai pagamintame BMW 540i M-Sport modelyje buvo sportinė pakaba, minkštos sportinės sėdynės, servotroninis vairo mechanizmas ir JAV specifikacijos BMW M5 stabdžiai.