1972 m. BMW pristatė pirmąjį 5 serijos sedaną E12, o šiandien skaičiuoja aštuntąją kartą. Nors iš pradžių penktąją seriją sudarė tik sedanai, visgi, nuo 1991 m. buvo pradėtas gaminti universalas (Touring modelis), o nuo 2009 iki 2017 m. atsirado ir 5 durų Gran Turismo.
Dinamišką ir sportišką vairavimą įkūnijantys BMW 5 serijos automobiliai yra universalumo ir elegancijos pavyzdžiai. Jie užtikrintai važiuoja vingiuotais keliais ir išlaiko ramią elgseną įveikiant nelygumus ir įkalnes. Prabangiu interjeras ir pažangiausios technologijos, užtikrinančiomis didesnį saugumą ir komfortą yra tik dalis, ką gali pasiūlyti šie automobiliai.
BMW 5 serija gali pasigirti preciziškai sureguliuota pakaba ir galingais varikliais. BMW savo klientams užtikrino platų variklių pasirinkimą: nuo ekonomiško ir veržlaus 185 kW keturių cilindrų iki galingo 460 kW V8 variklio. Pirmoji BMW 5 serijos karta turėjo keturių ir šešių cilindrų benzininius variklius su priverstiniu įpūtimu, o vėlesnės kartos – keturių, šešių cilindrų, V8 ir V10 variklius su priverstiniu įpūtimu arba turbokompresoriumi.
Dyzeliniai varikliai pasirodė nuo 1983 m. Ši naujiena pasiekė neregėtų aukštumų. BMW E28 buvo antras geriausiai parduodamas BMW modelis po 3 serijos modelio. 2008 m. pagamintas penkiamilijoninis BMW 5 serijos modelis – 530d sedanas, padengtas anglies juodos spalvos metalu.
Įdomu tai, jog būtent nuo 5 serijos BMW modelių pavadinimus pradėjo rašyti triženkliu skaičiumi, o nuo E28 modelio atsirado ir M modifikacijos, tarp kurių ir garsusis BMW M5.
Pirmoji karta: BMW E12 (1972–1981)
BMW E12 pasižymėjo išskirtiniais bruožais, įskaitant drąsias radiatoriaus groteles, pailgą siluetą ir galinius varomuosius ratus. Pakabos konstrukcija siekta sklandžiai suderinti sportiškumą, saugumą ir komfortą. Minimalistinis interjeras pabrėžė funkcionalumą ir pasižymėjo itin aukštos kokybės medžiagomis.
Pirmieji BMW E12 modeliai buvo komplektuojami su eiliniais keturių cilindrų varikliais. Visgi, iki 1977 m. modeliui buvo padaryti ryškūs pakeitimai: variklio dangtis šiek tiek paaukštintas, padidinti galiniai žibintai, o 6 cilindrų modeliai gavo dvigubus karbiuratorius, kurie gerokai padidino galią.
Pagaminus kiek mažiau nei 700 000 vienetų, gamyba buvo nutraukta ir užleista vieta antrosios kartos 5 serijos BMW E28 modeliui.
Pagrindinės BMW 5 serijos E12 modifikacijos:
- BMW 518
- BMW 220
- BMW 525
- BMW 528i
- BMW 530
- BMW 530i
Taip pat BMW pagamino ir kelis specialius modelius.
Antroji karta: BMW E28 (1981–1988)
BMW E28 modelis, kitaip dar vadinamas ryklys, karta pakeitė 5 serijos BMW E12, įdiegdama reikšmingus technologinius pasiekimus ir patobulinusi dizainą. Automobiliai pasižymėjo aptakesniu ir aerodinamiškesniu dizainu, tačiau išlaikė išskirtinę priekinę dalį su dvigubais priekiniais žibintais.
Tarp naujovių buvo antipraslydimo sistema (ABS), oro pagalvės, elektroninis variklio valdymas ir variklių kolektorinis įpurškimas.
1983 m. buvo pristatytas BMW 524td – pirmasis dyzeliu varomas modelis, tuo metu tapęs greičiausiu pasaulyje dyzeliniu sedanu. Po dvejų metų gamą papildė kultinis BMW M5 su 3,5 l darbinio tūrio eiliniu 6 cilindrų varikliu, išvystančiu 210 kW. BMW M535i, nuo 1974 m. priklausantis E12 M variantams, turėjo šešių cilindrų variklį, kurio galia siekė 160 kW.
Antrosios kartos (E28) BMW 5 serijos modelių gamyba tęsėsi iki 1987 m. pabaigos. Per šį laiką buvo pagaminta daugiau kaip 722 000 automobilių.
Pagrindinės BMW 5 serijos E12 modifikacijos:
- BMW 518
- BMW 518i
- BMW 220i
- BMW 525i
- BMW 525e
- BMW 528i
- BMW 533i
- BMW 535i
- BMW M535i
- BMW M5
- BMW 524td
- BMW 524d
Trečioji karta: BMW E34 (1988–1996)
1988 m. sausio mėn. pradėtas gaminti trečiosios kartos 5 serijos BMW E34 modelis, dar žinomas kaip pitakas, buvo gerokai didesnis už savo pirmtaką. Patobulinta aerodinamika leido benzininiais varikliais varomiems modeliams pasiekti 200 km/h greitį.
Dėl ilgos ratų bazės ir subalansuoto svorio pasiskirstymo BMW E34 suteikė sportiško vairavimo pojūtį, pradedant BMW 518i ir baigiant galingu 232 kW galios BMW M5.
1991 m. debiutavo BMW 5 serijos Touring modelis – pirmasis šios markės vidutinio dydžio sedanas. Jame buvo sumontuoti nepriklausomai atsidarantys galiniai langai ir šoninio smūgio apsauga.
1992 m. pradėjus naudoti V8 variklius, pasirodė BMW 530i ir BMW 540i, garsėjantys sklandžiu važiavimu. Nors BMW M5 išsaugojo savo eilinį 6 cilindrų jėgos agregatą, jo darbinis tūris padidėjo iki 3,8 litro, todėl jo galia siekė 250 kW.
Pagrindinės 5 serijos BMW E34 modifikacijos:
- BMW 518
- BMW 518i
- BMW 220i
- BMW 525i
- BMW 530i
- BMW 535i
- BMW 540i
- BMW M540i
- BMW M5
- BMW 524td
- BMW 525tds
- BMW 525d
Ketvirtoji karta: BMW E39 (1995–2004)
BMW 5 serijos ketvirtosios kartos BMW E39 automobilis, Lietuvoje dažnai vadinamas BMW slyva, buvo gerokai patobulintas. Pirmą kartą 5 serijos automobiliuose važiuoklės komponentams, įskaitant pagrindinius priekinės pakabos ir galinės dalies elementus, plačiai panaudotas aliuminis.
Dėl to, nepaisant padidėjusio dydžio, BMW E39 modelis išlaikė pastovų kėbulo svorį. Siekiant išvengti rūdžių, daugiau kaip trys ketvirtadaliai kėbulo buvo karštai cinkuoti. Saugumo funkcijos apėmė galimybę įmontuoti iki dešimties oro pagalvių.
1997 m. 5 serijos E39 BMW modelių liniją papildė Touring modeliai. 1998 m. įvyko svarbus įvykis – pristatyta pirmoji tiesioginio degalų įpurškimo sistema Common Rail (CR). Variklių pasirinkimas buvo įvairus – nuo 4 cilindrų dyzelinio iki galingo V8, naudojamo BMW M5, generuojančio 294 kW. 2000 m. pristatytos išskirtinės tolimosios šviesos ir apvalūs rūko žibintai, naudojami iki šiol, padidino E39 patrauklumą.
Pagrindinės 5 serijos BMW E39 modifikacijos:
- BMW 520i
- BMW 523i
- BMW 525i
- BMW 228i
- BMW 530i
- BMW 535i
- BMW 540i
- BMW M5
- BMW 520d
- BMW 525td
Penktoji karta: BMW E60 ir BMW E61 (2003–2010)
Penktosios kartos 5 serijos BMW – E60 (sedanas) dar žinomas kaip BMW Batman ir E61 (universalas ir kelioninis automobilis) – buvo gaminami nuo 2003 iki 2010 m. Chriso Bangle’o suprojektuoti sedanai, kuriuos buvo galima įsigyti nuo 2003 m., pasižymi išskirtinėmis formomis, kuriose kaitaliojasi išgaubtos ir įgaubtos plokštumos, sukuriančios unikalų šviesos ir šešėlių žaismą.
BMW E60 ir BMW E61 automobiliuose įdiegtos tokios elektroninės funkcijos kaip xDrive, Head-Up Display ir aktyvioji greičio palaikymo sistema. Tai buvo pirmasis 5 serijos automobilis, turintis benzininį variklį su turbokompresoriumi, 6 laipsnių automatinę pavarų dėžę ir regeneracinį stabdymą. Svarbu paminėti, kad kuriant šią kartą, pastebimai padidėjo dyzeliu varomų modifikacijų skaičius.
2010 m. sausį pasirodęs E60 modelio įpėdinis – 5 serijos BMW F10 – tęsė šio kultinio flagmano palikimą.
Pagrindinės BMW 5 serijos E60 / E61 modifikacijos:
- BMW 520i
- BMW 523i
- BMW 525i
- BMW 228i
- BMW 530i
- BMW 535i
- BMW 540i
- BMW 545i
- BMW 550i
- BMW M5
- BMW 520d
- BMW 525d
- BMW 530d
- BMW 535d
Šeštoji karta: BMW F10, BMW F11, BMW F07 ir BMW F18 (2010–2017)
2010 m. 5 serijos BMW sulaukė neregėtos sėkmės – BMW F10 ir F11 modelių parduota daugiau nei du milijonai. Ši era sukėlė revoliuciją vadovų automobilių segmente, siūlydama sportiško dizaino, malonaus vairavimo ir pažangiausių technologijų derinį.
Tuo pat metu BMW pristatė 5 serijos BMW Gran Turismo modelį (F07), kuriame derėjo sedano ir Sports Activity Vehicle (SAV) savybės. Šis modelis pasižymėjo elegancija, komfortu ir dinamišku vairavimu bei naujoviškomis funkcijomis, tokiomis kaip Dynamic Driving Control, ir 8 greičių automatine pavarų dėže. Be to, F07 Gran Turismo pristatė fastback kėbulo stilių ir žymias savybes, įskaitant hibridinę sistemą, turbininį V8 variklį ir pažangias transmisijos parinktis.
Be to, šioje serijoje buvo pristatytas ir BMW F18 modelis. Tai yra ilgosios ratų bazės (LWB arba Li) 5 serijos modelių versija, skirta specifinėms rinkoms.
2017 m. vasario mėn. 5 serijos G30 modelis pakeitė F10 modelį ir užbaigė šeštąją kartą.
Pagrindinės BMW 5 serijos šeštosios kartos modifikacijos:
- BMW 520i
- BMW 523i
- BMW 525i
- BMW 228i
- BMW 530i
- BMW 535i
- BMW 550i
- BMW M5
- BMW 518d
- BMW 520d
- BMW 525d
- BMW 530d
- BMW 535d
- BMW M550d xDrive
- BMW ActiveHybrid 5
Septintoji karta: BMW G30, BMW G3 ir BMW G38 (2017–2023)
2016 m. spalį pristatytas 5 serijos BMW G30 modelis viešai debiutavo 2017 m. sausį. Po to 2017 m. vasarį Ženevos automobilių parodoje pasirodė BMW G31 universalas (Touring), o 2017 m. balandį Šanchajaus automobilių parodoje buvo pristatytas BMW G38 ilgosios bazės modelis, parduodamas tik Kinijoje ir turintis 130 mm ilgesnę ratų bazę nei standartinis sedanas.
BMW 5 serijos septintosios kartos G30 (sedanas) ir G31 (universalas / Touring) iš naujo apibrėžė sportiško verslo automobilio koncepciją. Šie modeliai pasižymi tipiškomis BMW proporcijomis, ilga ratų baze, pailgintu variklio dangčiu ir lenkta stogo linija.
Modernūs varikliai, įskaitant pasirenkamus hibridinius variantus, užtikrina neprilygstamą vairavimo dinamiką, kurią papildo tokios funkcijos kaip adaptyvi pakaba ir integruotas aktyvus vairo mechanizmas.
Taip pat, į komplektą įtrauktos pažangios saugos funkcijos, tokios kaip Driving Assistant Professional. 2020 m. facelift pristato tokius išorės atnaujinimus, kaip naujo dizaino grotelės ir plokštesni priekiniai žibintai su pasirenkama lazerine technologija. Viduje vairavimo patirtį pagerina naujos patogios sėdynės bei patobulintos pagalbinės sistemos.
Pagrindinės BMW 5 serijos septintosios kartos modifikacijos:
- BMW 520i
- BMW 530i
- BMW 540i
- BMW 550i xDrive
- BMW F90 M5
- BMW M5 CS
- BMW 518d
- BMW 520d
- BMW 525d
- BMW 530d
- BMW 540d xDrive
- BMW M550d xDrive
- BMW 520e iPerformance
- BMW 530e iPerformance
- BMW M545e xDrive
Aštuntoji karta: BMW G60, BMW G61, BMW G68 ir BMW i5 (2023–)
Naujausia BMW 5 serijos karta pradėta gaminti 2023 m. Ji yra dinamiška ir kupina skaitmeninių naujovių. Ši, aštuntoji karta, kuriai atstovauja BMW G60 (sedanas) ir BMW G61 (universalas arba touring), oficialiai paskelbta 2023 m. gegužės 24 d., o prekyboje pasirodė 2023 m. spalį.
BMW 5 serijos G60 automobilis pasižymi plokščiu kėbulu, kurio pasipriešinimo koeficientas yra itin mažas – 0,23. Visi aštuntosios kartos modeliai komplektuojami su ZF 8 greičių automatine pavarų dėže.
Viena iš ypatingų naujovių – tai 5 serijoje pristatomas BMW i5 su visiškai elektriniu varikliu. Kitas reikšmingas papildymas – išskirtinai Kinijoje siūlomas ilgosios bazės sedano modelis (G68), pradėtas gaminti 2023 m. rugpjūtį.
Pagrindinės BMW 5 serijos septintosios kartos modifikacijos:
- BMW 520i
- BMW 530i
- BMW 540i xDrive
- BMW 520d
- BMW 540d xDrive
- BMW 530e
- BMW 550e xDrive
- BMW M560e xDrive
- BMW i5 eDrive40
- BMW i5 M60 xDrive
Kiek kainuoja 2023 m. 5 serijos BMW?
2023 m. 5 serijos BMW bazinės 530i komplektacijos kaina prasideda nuo 56 000 JAV dolerių, o tai yra didelė suma prabangiam vidutinio dydžio automobiliui, nors jis turi daug standartinių funkcijų ir energingą 185 kW turbininį keturių cilindrų variklį.
Iš tinklo įkraunamo hibridinio BMW 530e pradinė kaina yra 57 600 USD. Vidutinio lygio BMW 540i kaina prasideda nuo 62 900 JAV dolerių, o jo komplektacija papildyta turbininiu šešių cilindrų varikliu su 48 voltų švelnia hibridine sistema.
Aukščiausios klasės BMW M550i ir BMW M5 kainos prasideda atitinkamai nuo 81 500 ir 109 900 JAV dolerių. Juose abiejuose montuojami galingi V8 varikliai su dviem turbinomis.
Kuo ypatingi BMW M5 modeliai?
BMW M5 modeliai garsėja savo išskirtinėmis eksploatacinėmis savybėmis ir galingais varikliais. BMW M5 turi turtingą paveldą ir yra aukštos klasės sedanų palikimas. Kiekviena nauja karta remiasi savo pirmtakų sėkme, išlaikydama M5 kaip etalono statusą aukštos klasės prabangių sedanų segmente.
Naujausiuose modeliuose dažnai montuojamas didelio našumo V8 variklis su turbokompresoriumi, užtikrinantis įspūdingą galią. Taip pat, M5 modeliuose montuojama M xDrive sistema, suteikianti vairuotojams galimybę rinktis visų arba galinių varančiųjų ratų režimą. Kiekvieną M5 specialiai derina BMW M padalinys, užtikrindamas, kad automobilis suteiktų nepakartojamą vairavimo patirtį.
Nors pagrindinis dėmesys skiriamas našumui, BMW M5 modeliai taip pat pasižymi prabangiu interjeru. Aukštos kokybės medžiagos, pažangios technologijos ir į vairuotoją orientuotas dizainas prisideda prie aukščiausios kokybės ir patogios vairavimo aplinkos.
BMW M5 modeliuse paprastai galima rasti išskirtinius M dizaino elementus, tokius kaip didesnės oro įsiurbimo angos, aerodinaminiai patobulinimai, M ženkleliai ir unikalūs ratlankiai. Svarbu atkreipti dėmesį, kad konkrečios savybės ir detalės gali skirtis tarp skirtingų BMW M5 kartų ir modelio metų.
BMW Alpina
Alpina – tai Vokietijos itin greitų ir prabangių automobilių, sukurtų pagal šiuolaikinius BMW, gamintojas.
Nuo 1983 m. Vokietijos federalinė automobilių transporto tarnyba pripažino Alpina kaip automobilių gamintoją.
Pagal pagamintų automobilių skaičių Alpina prilygsta Ferrari ir Rolls-Royce masinės gamybos automobiliams. Per metus jų pagaminama apie 1 700, o tai šiek tiek atspindi kruopščią gamybą, kaip ir tai, kad Alpina gamykloje Buchloje dirba apie 300 darbuotojų.
Šie automobiliai kuriami pagal tam tikrus BMW modelius, kuriems būdingi galingi, bet taupūs varikliai, patogus valdymas, pavyzdžiui, SWITCH-TRONIC, sklandi pakaba, elegantiška išorė su klasikiniais ratlankiais ir kruopštus meistriškumas.
Alpina gamina 3, 4, 5 ir 8 serijos BMW, taip pat X3, X4 ir X7 benzinines ir (arba) dyzelines versijas. Dar visai neseniai šiame sąraše buvo ir 7 serijos automobiliai.
Nors šie automobiliai vadinami Alpina, o ne BMW, tačiau jų techninę priežiūrą galite atlikti bet kurioje BMW atstovybėje.
Alpina modeliai pasižymi išskirtinėmis eksterjero savybėmis, tokiomis kaip 20 stipinų lengvojo lydinio ratlankiai, Alpina Blue arba Alpina Green spalvos ir specialus kėbulo dekoras. Viduje naudojamos aukščiausios kokybės medžiagos, dažnai su mėlynos ir žalios spalvos raštais. Priekyje pastebėsite Alpina užrašą, o viduje – specialią metalinę plokštelę.
Palyginti su BMW M automobiliais, Alpina automobiliuose daugiau dėmesio skiriama sklandžiam važiavimui, dideliam sukimo momentui ir specialioms automatinėms transmisijoms. Pavyzdžiui, Alpina B5 naudojamas V8 variklis su papildomu pripūtimu, kuris suteikia galios važiuojant mažesniu greičiu nei įprastame M5 automobilyje.
Taigi, Alpina automobiliai išsiskiria savo našumu ir unikaliu prisilietimu prie galingų automobilių pasaulio.